1-pagina-strategieplan ontwikkelen in 10 stappen
Werkdocumenten: De product/klant-matrix en de winstportfoliotabel
Wat rendeert en wat rendeert niet in je huidig aanbod en aanpak?
Welke product- en klantengroepen bieden nog mooi winstgevend groeiperspectief?
Welke product- en klantengroepen dragen weinig of niets bij en worden beter afgebouwd?
1. Inleiding - Waarom en hoe het financieel rendement van huidige producten/klanten
analyseren?
2. Praktische tips voor het opstellen van het werkdocument
3. Aanvullende informatie en adviezen Product/klant-matrix
voor stap 2 oefening
Aanvullende informatie en adviezen Winstporfoliotabel
voor stap 2 oefening
Stap 2 werkdocumenten: Product/klant-matrix en Winstportfoliotabel
- Werkdocument voorbeeld - 'Fietsen Mastentop bvba'
- Blanco digitaal werkdocument met ingebouwde rekenformules* (downloaden)
- Printversie blanco werkdocument (uitprinten)
* Indien minder vertrouwd met MS Excel bewerkingen, kan je gebruik maken van een 'vereenvoudigd' digitaal werkdocument (met minder ingebouwde MS Excel rekenformules) - zie 'Hulpdocument E' in rubriek 'Hulpdocumenten'
Voor meer details raadpleeg boek
"De 1-pagina-strategie voor kmo-ondernemers met groeiambitie"
Vic Wouters - Guy Vercauteren - Erik De Schutter