Ga naar vorige Commentaren
Ga naar begin van Commentaren
11-02-2013 - Louis Beyens, Directeur commercieel beleidsadvies, Janssen Pharmaceutica NV “Dit nieuwe strategieboek is een zeer waardevolle handleiding voor ondernemers, met veel praktische tips en illustrerende voorbeelden. De kmo'ers die het lezen zullen er zeker wel bij varen. De meeste basisprincipes van modern ondernemen vindt men er in terug: klantgerichtheid, innovatie, belang van betrouwbare cijfers, planning, integrale kwaliteitszorg, enz... Een zeer nuttig en professioneel opgevat boek, waarvan veel kmo'ers zullen genieten, en dat velen zal inspireren tot een vernieuwde bedrijfsaanpak.”
04-01-2013 - Paul Robrechts, eigenaar-vennoot, Robrechts & Thienpont Security Consultancy, Turnhout “Knap werk, zeer goed gestructureerd (we hadden niet anders van je verwacht!). Een handig werk voor eenieder die aan strategie wil werken. Ik denk dat iemand autonoom met dit boek verder kan en al een heel eind op weg kan gaan. En by the way: ook een hele leuke en mooie uitgave!”
03-12-2012 - Mike Cambier, Director Janssen International Marketing, VP International J&J (1964-1995) "Een boek over strategische planning mag dan al een 'droog' onderwerp op zich zijn, dit boek is vlot leesbaar en met een sterk gevoelen voor praktische bruikbaarheid geschreven. De aantrekking van dit nieuwe strategieboek wordt sterk verhoogd door; - de eenvoud en klaarheid van taal, - het verhelderen van principes met in detail uitgewerkte voorbeelden, - praktijkgetuigenissen van kmo-leiders die het concept reeds in hun eigen bedrijf hebben toegepast, - het gebruik van soms erg interessante intermezzo's. De inhoud weerspiegelt de kennis van en praktijkervaring met het onderwerp van de schrijvers."
26-11-2012 - Kris Sterkens, algemeen directeur Janssen Middelgrote Markten EMEA, Beerse "Dit boek is een must voor elke KMO-ondernemer die besluit zijn zaken professioneel aan te pakken. De adviezen in dit boek zullen de kansen op succes zeker verhogen en bekende valkuilen vermijden. De jarenlange bedrijfservaring van de schrijvers weerspiegelt zich in de kwaliteit van de inhoud."
21-11-2012 - David Dessers, vennoot, Tessa Gijbels, advocate, Ambos NBGO, zakenadvocaten-kantoor, Antwerpen
"Van harte proficiat met het strategieboek, dat ongetwijfeld een nuttig werkinstrument kan zijn voor de Vlaamse KMO’er.
- vormgeving/lay-out: zeer overzichtelijk met een goed gebruik van schema’s, titels, tabellen, opsommingen, etc, wat de leesbaarheid zeker ten goede komt;
- de getuigenissen en de veelvuldige ‘quotes’ die zijn opgenomen in het boek, zorgen ervoor dat de tekst niet te zwaar wordt en nodigen uit om verder te lezen;
- inhoud: de tekst is toegankelijk, praktisch en op maat van ondernemers geschreven; de strategieoefening zelf vinden wij vrij uitgebreid maar door de duidelijke onderverdelingen is het ook mogelijk om gerichter te lezen en een aantal zaken die reeds gekend of minder bruikbaar zijn, over te slaan.”
03-11-2012 - Geert Vander Stichele, zaakvoerder, International Strategic Marketing Services (ISMS), Turnhout
"Ik heb jullie boek net gekocht en al even in grote trekken doorgenomen. Wat ik er onmiddellijk heel goed aan vind is:
· Het eenvoudige taalgebruik: maakt het toegankelijk ook voor mijn collega’s in het bedrijf (momenteel 12 werknemers).
· Het modulaire karakter: het kan stuk voor stuk gelezen worden.
· De praktische aard (voorbeeld, werkblaren,..)
· De didactische opbouw: alles wordt uitgelegd, er wordt niets geïntroduceerd dat niet toegelicht wordt. Ik zie zeker toepassingsmogelijkheden voor ons voor de verdere uitbouw van ons bedrijf. Moeten we eens verder bespreken.”
29-10-2012 - Jaak Borghs, zaakvoerder, eSPI, Nijlen
"Mijn indruk: zeer goed in elkaar gezet en bij elkaar geschreven. Het reikt een degelijke leidraad aan: kmo’s en opleidingsorganisaties kunnen erop steunen. Dit boek ga je wel niet snel lezen (in de betekenis van weinig tijd voor nodig). Het is een kanjer van een boek (wel heel netjes, heel verzorgd, professioneel, ferm gedaan). Bij het doorbladeren en hier en daar lezen bleef er wel een heel positieve indruk achter. Het zou me niet verbazen moest het een referentie worden in het Nederlandstalige gebied. Zodra ik een strategieplan moet opstellen ga ik het zeker gebruiken.”
29-10-2012 - Gert Wuyts, zaakvoerder, Wuyts Orgelbouw Sprl, Stavelot
"Het boek is zeer toegankelijk geschreven. Geen ingewikkelde zinsconstructies, geen vakjargon. Heerlijk, eindelijk eens iets verstaanbaar over deze materie. De voorbeelden zijn duidelijk en eenvoudig. Ze zijn gewoon to the point. Alles heel herkenbaar geschetst. Perfect op maat geschreven voor iemand die dagelijks in de praktijk staat en slechts af en toe met het cijfermatige wordt geconfronteerd. De hardcover is heerlijk om in de hand de nemen. Dit is een waardevol boek en een goed werkdocument. Het nodigt uit om onmiddellijk aan de slag te gaan. Om dit te illustreren: na stap3 was ik reeds overtuigd, heb dan ook direct teruggegrepen naar werkdocument stap1 en ben mijn jaarresultaten beginnen analyseren. Kortom, een goed boek. Had al veel langer moeten bestaan en kan gerust als handboek dienen bij een opleiding bedrijfsbeheer. Dit is meer dan een strategieboek. Jullie leveren de boordinstrumenten aan voor het goed beheer van een kleine KMO. En tot slot nog een stille wenk: je hoeft niet steeds alles alleen te doen als kleine kmo’er. Ik werk momenteel goed samen met SCV (Senior Consultants Vlaanderen), als een soort externe adviesraad. Dit kan een enorme hulp zijn voor kleine ondernemingen.”
22-10-2012 - dr Tinne Lommelen, Kenniscentrum voor Ondernemerschap en Innovatie, Universiteit Limburg, Diepenbeek
“Het boek ‘De 1 Pagina Strategie’ is een aanrader voor elke ondernemer die op tijd en stond op de pauzeknop wil en durft duwen. Het boek geeft op een uitdagende maar overzichtelijke manier handvatten om stil te staan bij de essentiële vragen: Waar zijn we mee bezig?, Waar willen we naartoe? en Hoe gaan we daar geraken? Dit boek inspireert, daagt uit en biedt tegelijkertijd een concreet sjabloon waar je als ondernemer zelf mee aan de slag kan op je eigen tempo. Het voorbeeld doorheen het boek is helder en zet aan tot een eigen oefening. En de welgekozen citaten, die geven je vleugels. Dikke proficiat Vic, Guy en Erik!”
21-10-2012 - Ward Roofthooft, eri-x, international marketing consulting, Vlimmeren
“Ik heb eindelijk de tijd gevonden om jullie boek te lezen. Indrukwekkende uitgave! Mooi, sterk (kan tegen het stootje van dagelijks gebruik), overzichtelijk, gemakkelijk leesbaar en gemakkelijk weg te leggen “tot ik weer eens de tijd heb om wat te lezen”. Maar het belangrijkste is uiteraard de inhoud. Die is duidelijk uit de praktijk geschreven. Geen moeilijke concepten die drie pagina’s verklaring behoeven, geen langdradige systematiek waar een lezer zijn weg en/of zijn geduld bij kan verliezen. In één woord: een knap boek waarvoor ik jullie heel hartelijk feliciteer!”
13-09-2012 - Guy De Knaep, IT manager, Renotec, Geel
“Knappe website! Net even goed doorgelezen. Het is overzichtelijk, met duidelijke structuur en to the point inhoud. Ook niet te veel, zodat je nieuwsgierigheid wordt gewekt om het boek te lezen. Chic!”
11-09-2012 - Bart Wynants, zaakvoerder, Atelier Wynants Wonen, Gierle
“Ik heb uw website al even doorlopen en het boek zal ik zeker bestellen. In ieder geval bewonderenswaardig dat jullie hier zo gedreven mee bezig zijn en weet eigenlijk zo al dat dit boek door elke bedrijfsleider moet gelezen worden.”
11-09-2012 - Guus Van Kesteren, Janssen Pharmaceutica, Californië/VS
“Het boek heb ik nog niet gezien, laat staan gelezen, maar als het even duidelijk, recht toe, recht aan, beknopt en makkelijk leesbaar is als jullie website, belooft het heel wat goeds. Veel succes!”
04-09-2012 - Nele Leirs, KMO-team SPK, Turnhout
“Eerst en vooral nogmaals proficiat met de publicatie van jullie boek! Het ziet er echt mooi uit en is ook visueel goed ingedeeld om het vlot te kunnen lezen. Ook hier op SPK krijgt jullie boek niets anders dan lovende reacties.”
Ga naar vorige Commentaren
Ga naar begin van Commentaren