Guy Vercauteren

Studies Toegepaste Economische Wetenschappen, Universiteit Antwerpen, 1968.

Gewezen werknemer van General Motors Continental (5 jaar op de afdeling Management Training) en Janssen Pharmaceutica.

Startte bij Janssen als coördinator van verschillende economische en commerciële activiteiten tussen buitenlandse Janssen vestigingen en het hoofdhuis in Beerse: budgetteringen, productieopvolging, verkoop en marketing, managementondersteuning.
Richtte als Area Director met een team een achttal nieuwe Janssen firma’s op in Europa, Canada en Latijns-Amerika.

Vanaf 1985 Vice President International met lijnverantwoordelijkheid over verschillende Janssen firma’s in het buitenland (West-Europa, Centraal- en Zuid-Amerika, China), aanwerving lokale Managing Director(s), goedkeuring nieuwe kaders, personeel, budgetten, strategische planning.
Vanaf 1993 Vice President New Business Development: aanbrengen nieuwe researchproducten, uitwerken economische evaluaties van mogelijke nieuwe deals, onderhandelingen met derde partijen, afsluiten contracten.

Sinds 2006 actief als vrijwilliger begeleider van kmo’s, zowel op operationeel als strategisch vlak. Samen met Vic en Erik het 1-pagina-strategieconcept gefinaliseerd en als boek uitgegeven. In samenwerking met VOKA, UNIZO, enz. hebben we dit concept gedurende de laatste +10 jaar in de Vlaamse kmo-wereld uitgedragen.

Woont in Zoersel, gehuwd met Trix, vader van Pim, Saskia en Rob, en opa van zeven kleinkinderen.


Je kan Guy bereiken op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .